Informatie

Koen Bossuyt, van opleiding onderwijzer, is één van de gelukkigen die erin slagen van hun hobby hun beroep te maken. Twintig jaar later is hij nog even enthousiast. "Een beroep met toekomst", verzekert hij, dat ze in Vlaanderen maar met z’n vijven uitoefenen - "politici niet meegerekend". Zijn eerste kennis haalde hij uit het boekje Leren Goochelen Met Jommeke, maar sindsdien zijn z’n trucs wel ingewikkelder geworden. Hoewel. Hij noemt zich graag een moderne goochelaar die terug wil naar de basics. Voor hem geen onderdanige assistentes met pluimstaarten, geen sterren en glitter, geen hocus-pocus of abracadabra.

Nadat hij anderhalf jaar les gaf, kwam Koen bij Mephisto terecht. Daar deze studio ook goochel-technische ondersteuning biedt aan binnen- en buitenlandse T.V.-producties, deed hij heel wat ervaring op bij de medewerking aan o.a. De Droomfabriek, 75 Jaar Toon Hermans, Ongelooflijk Maar Bardi, Oudejaarsavondshow op VTM, ... .

Verder stelde hij in New-York, samen met de Franse illusionist Yogano, de primeur voor van de illusie ‘Improved Pierced’ (doorboring en levitatie van een persoon) aan ruim duizend Amerikaanse goochelaars.

Inmiddels was zijn kinderdroom volwassen geworden en aangezien het eigenlijke goochel- en presentatiewerk niet meer met een voltijdse dagtaak te combineren viel, besloot Koen voor het professionele goochelen en presenteren te kiezen.

In het voetspoor van andere artiesten uit het buitenland probeert hij, met een eigen presentatiestijl en op fijnzinnige wijze, het publiek volop bij z’n optreden te betrekken.

Zo bracht Koen Bossuyt tijdens de afgelopen jaren ruim 2000 optredens voor alle soorten publiek en op alle mogelijke plaatsen. Van verenigingen tot bedrijven en van parochiezalen tot televisiestudio’s. Het werken in zo’n studio en voor camera’s was een heel leerrijke ervaring tijdens o.a. Kriebels, De Kinderacademie, Zondag Josdag, De 1,2,3 Show (13x), Nu Of Nooit, Abracadabra, ... .

Enkele jaren geleden werkte hij ook mee aan 13 aankondigingen voor het televisieprogramma Onder Dak waarin hij telkens een close-up goochelnummer vertoonde i.v.m. het thema van de uitzending.

Samen met het productiehuis Paradigma en Mephisto bracht Koen een goochelvideo op de markt.